Fandom

Star Wars Holopedia

V-wing

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Alpha-3 Nimbus.jpg

V-Уинг

Алфа-3 клас-Нимбус V-Уинг, известен още като V-Уинг или Нимбус изтребител, е бил един от основните изтребители на Старата Република по време на Войните на клонингите и един от първите масово употребявани имперски кораби.

Характеристики

Малък, бърз, маневрен. Това са трите основни качества на V-Уинг, правещи ги отлични изтребители за времето си. Били дълги 7.9 метра, със сравнително тесен профил, и единственият елемент, който изпъква на фона на общия дизайн били двете „крила”, чиято функция наподобявала тази на ЕТА-2 изтребителите – да охлажда главния реактор на изтребителя. Подобна била и функцията на двете щитоподобни съоражения, покриващи задната част на кораба. Те играели ролята на „отточна тръба” за генераторите на дефлекторните щитове. И двете приспособления осигурявали и малко повече защита на пилота, но той трябвало да разчита главно на скоростта на своя кораб. Нимбусите можели да развиват до 53 000 км/час по време на атмосферен полет, а максималното им ускорение било 4 800 G.

По отношение на въоръжението обаче V-Уинга няма с какво да се похвали. Двете сдвоени лазерни оръдия били сравнително слаби и силно отсъпвали пред тези на ARC-170. Друг проблем бил и липсата на хипердвигател. Повечето Нимбуси били пренасяни на борда на Венатор-клас крайцер или ползвали хиперпространствен-пръстен, подобен на този на джедайските Delta-7 и ETA-2.

Ключов проблем при множество изключително маневрени кораби било управлението. Джедаите имат на своя страна рефлексите си, засилени от Силата, докато дроидите били едно с изтребителите си. Клонираните пилоти трябвало да разчитат на модел Q7 дроид-астромеханик, който стоял между двата щита на задната част. Неговатя роля била да асистира на пилота по време на пилот, както и да се грижи за подръжката и поправки на изтребителя по време на битка.

История

Imperial V-wing.png

Имперски V-Уингове

V-Уинговете били въведени в републиканската флота на сравнително късен етап от войната. Създадени от КСЕ (Kuat System Engineering), фирмата произвела джедайските изтребители, те трябвало да заменят V-19 Торент-изтребителите. Били проектирани от Уалекс Блиссекс, чиято идея била да създаде изтребител, който да може да се равнява по скорост на джедайските кораби и да може да ги следва ефективно в битка. Освен това на Републиката и трябвало кораб, който ефективно да може да контрира изключително бързите и маневрени дроиди-лешояди и три-дроиди на Конфедерацията. Резултатът бил създаването на Нимбусите, които се представили изключително добре през цялата война и останали на въоръжение в Галактическата Империя, докато не били масово въведени TIE изтребителите. Дори и след Битката при Явин в Галактита все още имало такива изтребители, ползвани главно от пирати или престъпници.

Also on Fandom

Случайно уики