Fandom

Star Wars Holopedia

R2-D2

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

R2d2.jpg
R2-D2
Производство
Родна планета

Набу, Нубия

Създаден

преди 32 ПБЯ

Производител

Индъстриал Аутомейшън

Серия

Серия R

Модел

Серия R2 дроид-астромеханик

Клас

Дроид-астромеханик

Технически спецификации
Височина

0,96 м

Тегло

32 кг

Пол

Мъжки

Цвят на сензорите

Червен

Цвят на обшивката

Бял/син/сребрист

Въоръжение

Няма

Оборудване
  • Резачка
  • Електрическо острие
  • Оксижен
  • Двигатели за летене
  • Холопроектор
Епохи
Принадлежност

R2-D2 (Арту-Диту), често наричан просто Арту, е дроид-астромеханик от серията R2, произведен от Индъстриал Аутомейшън преди 32 ПБЯ. Изобретателен и енергичен, с годините развива приключенска индивидуалност. В цилиндричното му тяло се съдържат множество механични ръце, сензори и други инструменти, които могат да се използват за най-различни нужди като рязане, гасене на пожари, прожектиране на холограми, поправка на кораби и летене. Заедно с партньора си, протоколния дроид C-3PO, често се озовава в центъра на важни моменти от галактическата история и много пъти помага за спасяването на галактиката. Като други дроиди-астромеханици R2-D2 може да ходи на два крака или да се придвижва, търкаляйки се на колелцата и на трите си крака.

През 32 ПБЯ R2-D2 служи на Кралските механици на Набу на борда на кораба на кралица Падме Амидала по време на блокадата на Търговската федерация. Благодарение на поправките му по кораба кралицата и екипажът успяват да преминат блокадата и да избягат от окупираната планета. В последствие R2-D2 започва да служи на кралицата като изиграва решителна роля за освобождението на Набу и остава с Амидала през следващите десет години, дори след като тя става сенатор. След няколко опита за покушение над Амидала и назначаването на падауана Анакин Скайуокър за неин бодигард R2-D2 и C-3PO ги придружават до Джиенозис и взимат участие в битка, която дава началото на Войните на клонираните, мащабен конфликт между Галактическата република и Конфедерацията на независимите системи. Амидала дава R2-D2 на Скайуокър, когато той става рицар-джедай, и дроидът му служи вярно по време на войната, като често лети с него в гнездото за астромеханик на изтребителя му или се сражава на фронта редом до него.

В края на войната Скайуокър става ситски лорд, Амидала умира, Орденът на джедаите бива изтребен, а Републиката се превръща в Галактическата империя. В последствие R2-D2 и C-3PO биват изпратени на кораба „Тантив IV“, където служат на вицекраля на Олдерон Бейл Органа в продължение на деветнадесет години. По време на този период обаче те преживяват и различни приключения извън службата си при Органа – съсипват гангстера Тиг Фром, помагат за възстановяването на монархията на Тамуз-ан и съдействат на търговеца Мънго Баобаб да възстанови богатството на фамилията си. След като се връщат в екипажа на „Тантив IV“, биват въвлечени в Галактическата гражданска война и през 0 ПБЯ Лея Органа от Бунтовническия съюз поверява на R2-D2 задачата да отнесе копие на плановете на „Звездата на смъртта“ на джедая Оби-Уан Кеноби на Татуин. След като се запознават със сина на Скайуокър, Люк, и контрабандиста Хан Соло, дроидите им помагат да спасят принцеса Лея от „Звездата на смъртта“ и стават неразделни с тях, като помагат на тях и на Бунта да победят Империята и да възстановят свободата в галактиката. R2-D2 също така помага Люк при обучението му за джедай.

Когато Бунтът се превръща в Новата република, R2-D2 продължава да служи на Люк и на вече женените Хан и Лея Соло, като им помага да разбият остатъците от Империята. R2-D2 прониква в Галактическото оръдие на Палпатин и го използва, за да унищожи планетата на императора Бис. През 17 СБЯ двамата със C-3PO с помощта на младия механик Кол Фардриймър осуетяват бомбен атентат на Корусант. R2-D2 успява да се сдобие с копие на Документа за Каамас, който позволява да се установи мир между Новата република и остатъците от Империята. Когато през 25 СБЯ извънгалактическата раса религиозни фанатици известни като Южан Вонг нахлуват в галактиката, R2-D2 участва в четиригодишния конфликт, в края на който нашествениците биват победени. Шест години по-късно Люк и Лея установяват самоличността на майка си чрез холозаписи, които откриват в паметта на дроида. R2-D2 остава с тях по време на последвалата Втора галактическа гражданска война. Астромеханикът остава собственост на поколения Скайуокър и през 137 СБЯ помага на Кейд Скайуокър в борбата срещу възродената Ситска империя.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики