Fandom

Star Wars Holopedia

501-ви легион

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

501stlegion1.jpg
501-ви легион
Основна информация
Основатели

Върховен канцлер Палпатин

Водачи
  • Капитан CT-7567 „Рекс“
  • Дарт Вейдър
  • Командир CC-119
  • Командир Боу
  • Чак Фел (временно)
  • Генерал Орон Джайгър
  • Генерал Понг Крел
Членове
  • Денал
  • CT-7567 „Рекс“
  • CT-27-5555 „Петак“
  • CT-21-0408 „Ехо“
  • CT-0000/1010
  • Дейн Джир
  • Джорм Уистлър Маккени
  • Вил
Център на управление
Историческа информация
Основаване

21 ПБЯ

Разделяне

4 СБЯ след битката при Ендор

Преустройство

9 СБЯ

Друга информация
Ери
Принадлежност

501-ви легион, известен още като 501-ви батальон по време на Войната на клонингите, а по-късно като „Юмрука на Вейдър" или само 501-ви, е легион от елитни клонинги, създаден от върховния канцлер Палпатин по време на Войната на клонингите, който в последствие става отряд от щурмоваци. Съставен от поделения като отряд „Порой“, легионът се сражава в множество битки, например в битката на Тет и битката на Корусант и става един от най-известните легиони. През 19 г. ПБЯ 501-ви става личният отряд на Дарт Вейдър, който ги води по време на операцията „Падението на рицарите“, в която клонингите помагат за сразяването на джедаите, вярвайки, че те са предали Републиката.

След възхода на Галактическата империя 501-ви се превръща в отряд от щурмоваци както и други отряди от клонинги. С нови брони и оръжия 501-ви служи вярно на Империята, ръководен лично от ситския лорд Дарт Вейдър. След битката на Камино 501-ви остава последният спомен от Великата републиканска армия и единственият отряд, съставен изцяло от клонинги на Джанго Фет, за разлика от разрастващия се Корпус на щурмоваците, в който клонингите на Фет стават малцинство с включването на клонинги на други първоизточници и неклонирани войници. До 0 г. Вейдър подбира най-добрите войници от всички отряди щурмоваци и ги прехвърля в 501-ви – нещо, което разгневява други имперски агенти като Мара Джейд, на които се налага да работят с по-слаби отряди.

Легионът води много сражения по време на Галактическата гражданска война в опит да спре Бунтовническия съюз и да донесе мир на Галактиката, но в крайна сметка Съюзът надделява. Въпреки че след Битката при Ендор 501-ви е разформирован, върховният адмирал Траун връща името, създавайки нов 501-ви легион, в който включва разнообразни новобранци, включително и чуждоземци. Възстановеният 501-ви е изпратен в Непознатите региони да защитава Империята на Ръката. Един век по-късно легионът служи на нова империя под ръководството на император Роан Фел.

През 130 г. СБЯ, когато Фел е свален от Дарт Крейт след края на Ситско-имперската война, 501-ви легион преминава под контрола на тъмния ситски лорд. Седем години по-късно Фел се завръща от изгнание и отново се включва в борбата срещу Крейт, за да си върне трона. Под ръководството на генерал Орон Джайгър 501-ви дезертира от Галактическата империя на Дарт Крейт и се присъединява към Фел.

История

Войната на клонингите

Казват, че 501-ви легион получил най-доброто от войната. Получихме също и най-лошото.
―Анонимен клонинг[изт]
Генерал Рекс.jpg

Капитан Рекс и отряд „Порой“, 501-ви легион.

Още преди сформирането на 501-ви легион някои от бъдещите му членове участват в първото сражение от Войната на клонингитебитката на Джионозис. Година по-късно група клонинги и каминоански техници са преместени от Камино на Корусант. Там Палпатин подлага войниците на множество тренировки и учения от най-добрите командири с цел да станат най-добрият легион в Галактиката.

Една от първите битки на легиона е битката на Кристофсис, където служат с джедаите Анакин Скайуокър и Оби-Уан Кеноби. След това, водени от капитан Рекс и Анакин, се сражават на Тет, където само петима войници от отряд „Порой“ оцеляват, въпреки че изпълняват мисията си – да спасят сина на Джаба Хътянина.

През последните дни от войната 501-ви легион води сражения почти непрестанно. Войниците пътуват от една битка към друга и понякога дори се разделят на малки групи, за да помагат на останалите легиони.

Mygeeto.jpg

Клонинги от 501-ви легион на Миджито.

По време на войната легионът участва в множество важни мисии и се сражава редом с много джедаи. На Миджито те участват в тайна мисия, възложена им от Палпатин, която изисква от тях да му занесат „силов кристал“. Те изпълняват мисията, без командирът им Ки-Ади-Мунди да разбере.

Друга важна битка, в която 501-ви легион участва, е битката на Корусант, където войниците унищожават много от противниковите кораби и така дават шанс на Оби-Уан и Анакин да спасят отвлечения канцлер. След тази битка те са изпратени на Кашийк. Когато наближават планетата обаче, виждат, че тя е обградена от вражески кораби – 501-ви легион е изправен пред поредната космическа битка. Те правят дупка в кораба на Сепаратистите с помощта на откраднати вражески планове. След това клонираните слизат на повърхността на планетата, където се сражават редом с уукитата и учителя-джедай Йода.

Великата джедайска чистка

Докато битките вървят към края си, 501-ви легион е тайно транспортиран на Корусант, за да изпълни последната си мисия в тази война. Канцлер Палпатин дава заповед 66 – да бъдат унищожени всички джедаи. Предвождани от Дарт Вейдър, те щурмуват Джедайския храм, унищожават много ценности и убиват почти всички джедаи в него.

В много от битките, в които 501-ви легион участва, животът на войниците често зависи от джедаите. Някои от тях се грижат за войниците и им помагат да изпълняват задачите си. Това изгражда симпатия у клонингите към тях и затова анонимният войник пише, че всички са били гузни, когато са убивали джедаи. Въпреки това всички клонирани се подчиняват на заповед 66.

След Великата джедайска чистка в Галактиката остават много малко джедаи и по време на изграждането на Империята те стават още по-малко. Сериозна причина за това е 501-ви легион, който си спечелва името „Юмрука на Вейдър“.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики