Fandom

Star Wars Holopedia

Хо'дин

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Spero.jpg
Хо'дин
Тип

Интелигентни

Родна планета

Молток

Език

Ходински

Средна височина

2.5 – 3 м

Цвят на кожата
  • Зелен
  • Жълт
  • Син
  • Оранжев
Цвят на очите

Черен

Особености
  • Високи
  • Две сърца
  • Пръсти със смукала
  • Змиеподобна коса със способности на топлинен сензор
Известни индивиди
  • Трънг Алевюн
  • Баджи
  • Айво Кулка
  • Куту
  • Мелок
  • Исъм Улос
  • Уджо
  • Пар'та
  • Плий
  • Плет
  • Руту
  • Скивърс
  • Сперо
  • Бригантис Уцу
  • Янсан
  • Ярсрут

Хо'дините са раса високи хуманоиди от планетата Молток, известна в Галактиката със своите лечителски и ботанически умения.

Физически характеристики и култура

Hodingg4.jpg

Хо'дин.

Хо'дините са високи хуманоиди със зелена кожа от планетата Молток. Имат две сърца, пръсти със смукала, използвани за катерене на дървета, както и червено-виолетова змиеподобна „коса“ със способности на топлинен сензор. Твърдят, че са еволюирали от растения – на основен „хо'дин“ означава „ходещо цвете“.

Твърденията им за ботаническия им произход най-вероятно е резултат от религията им, наречена Динанте Фли'Р, която боготвори природата. Повечето учени от станалите раси ги определят по-скоро като влечугоподобни. Какъвто и да е произходът им, хо'дините са сред най-добрите ботаници и еколози в Галактиката. Титлата „майстор-градинар“ е високо уважавана сред тях.

История

Около 300 ПБЯ хо'дините се отказват от своя примитивен живот по дърветата и слизат на твърдата земя, където започват нови дейности като миньорство, селско стопанство и производство. Но познанията им по екология са само основни и не си дават сметка за последствията от обезлесяването. Организмите в почвата, които ускоряват гниенето на растенията, стават паразити за хо'дините, причинявайки им болести и недохранване. Хо'дините са принудени отново да заживеят на дърветата, но този път насочват усилията си към ботанически и екологически изследвания. Този период те наричат „Голямото похищение на земята“.

Хо'дините разработват билкови лекове, които ги отървават от паразитите. Техните фармакологични техники и последвалото възстановяване на екосистемата на Молток им дават възможност да оцелеят и процъфтят като цивилизация. Използването на други технологии на Молток се регулира стриктно, въпреки че хо'дините, напуснали родната си планета, ги приемат като необходимо зло, когато се използват на други, вече „увредени“ планети. Износът на хо'дински растения и медикаменти превръщат Молток в много богата планета. Голяма част от това богатство се използва за възобновяване на планети с увредени екосистеми или за създаването на „градински светове“, където всеки да може да общува с природата. Почитането на природата е централно за хо'динското общество, а жреците, изповядващи религията Динанте Фли'Р, са начело на управлението на Молток.

Хо'дините из Галактиката

Повечето от хо'дини, които не живеят на родната си планета, са ботаници. Малцина се възползват от естествените си красота и грациозност, за да станат модели или танцьори. Много хо'дини са суетни по отношение на външният си вид.

Известни представители на расата са лечителят и ботанист Баджи, контрабандистът Пар'та, както и двама джедаи, оцелели след Заповед 66рицарят-джедай Айво Кулка, който загива по-късно по време на Великата джедайска чистка, и майсторът-джедай Плет, който се оттегля на Белсавис.

По време на Южанвонгската война хо'дините не са нападнати от нашествениците. Това се дължи най-вече на негативното отношение към технологията и уважението към природата, по което си приличат с южан-вонгите.

Връзки

На други езици

Also on Fandom

Случайно уики