FANDOM

Hypori-1.JPG
Хайпори
Астрографска информация
Регион

Външен пръстен

Сектор

Сектор Фера

Система

Система Хайпори

Слънца

1: Хайпори

Мрежови координати

S-16

Физически данни
Диаметър

13 330 км

Климат

Умерен

Основен вид терен
  • Скалиста повърхност
  • Малки океани
Забележителности

Фабрика за дроиди

Общество
Местни раси

Няма

Имигрирали раси
  • Няма

Преди:

Население
  • Няма

Преди:

  • Джионозианци
Принадлежност

Хайпори е планета със скалиста повърхност и малки океани, намираща се в сектор Фера във Външния пръстен, на която се произвеждат бойни дроиди.

История

На Хайпори няма разумен живот, но след инвазията на Набу планетата е превърната в производствен център за бойни дроиди на Конфедерацията на независимите системи. Хайпори се намира в близост до Джионозис – друга планета с фабрики за бойни дроиди на Техническия съюз. Лидерите на Бронетранспортьорната фабрика „Бактоид“ спонсорират транспортирането на цял кошер джионозиански работници на планетата, които да построят и поддържат новите сепаратистки фабрики. Поради твърдата почва на Хайпори джионозианските работници построяват огромните съоръжения под земята.

По време на Войните на клонираните майсторът-джедай Дакман Барек и падуанът му Ша'а Ги разкриват сепаратистките дейности на планетата по време на разузнавателна мисия в сектора. Те докладват на Джедайския съвет, който изпраща група джедаи и клонинги да проучат въпроса. Скрити орбитални мини обаче унищожават голяма част от републиканските сили, още преди те да са се приземили. Оцелелите джедаи, сред които Ки-Ади Мунди, Шак Ти, К'Крухк, Тар Сер, Ша'а Ги и Айла Секура, са изправени срещу армия от B2 бойни супер-дроиди, предвождани от генерал Грийвъс. Останките от разбил се на повърхността на планетата републикански транспортьор стават сцена на епично сражение между сепаратисткия генерал и джедаите, в което Грийвъс успява да убие двама и да рани тежко трима. Оцелелите джедаи се измъкват на косъм с помощта на притеклите им се на помощ клонинги от отряд „Мюнилинст 10“.

Връзки

Also on FANDOM

Случайно уики