Fandom

Star Wars Holopedia

Сио Бибъл

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Възход на Империята

Sio Bibble.jpg
Сио Бибъл
Биографическа информация
Родна планета

Набу

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Мъжки

Ръст

1,7 м

Тегло

86 кг

Цвят на косата

Кафяв

Цвят на очите

Зелен

Епохи

Възход на Империята

Принадлежност
  • Кралски съвет на Набу
  • Кралско семейство на Набу
  • Съпротивителна група на Набу
Нищо няма да постигнете с тази инвазия. Ние сме демократична страна. Народът каза тежката си дума...
―Губернатор Сио Бибъл[изт]

Сио Бибъл е губернатор на Набу и глава на Кралския съвет. Първоначално служи при управлението на крал Арс Веруна и е критично настроен към младата жена, която ще го наследи – Падме Амидала. Но когато Веруна решава да абдикира, Бибъл изиграва ключова роля в подготовката на Амидала за кралица. С времето той променя мнението си за нея и се превръща в един от най-верните ѝ застъпници. По време на управлението ѝ Станция TFP-9, намираща се в покрайнините на системата Набу, е нападната от агамарски пирати. Той установява, че агамарското правителство е искало да се сдобие с няколко от N-1 изтребителите на Кралския космически корпус на Набу, но не успява да докаже, че са замесени в инцидента.

На следващата година Набу е окупирана от Търговската федерация, която оспорва новите данъци, наложени от Галактическия сенат върху далечните търговски пътища. Капитан Панака, началникът на охраната на Амидала, настоява за засилване на въоръжението на Набу, но Бибъл е твърдо несъгласен. В последствие Федерацията нахлува на планетата и пленява Бибъл и кралицата. Амидала успява да избяга с помощта на двама рицари-джедаи, но губернаторът решава да остане като представител на народа. Той повежда гладна стачка и си навлича гнева на вицекраля на Търговската федерация Нют Гънрей. По-късно Амидала се връща на Набу и с помощта на гунганския главатар Ругор Нас успява да победи Федерацията и да освободи планетата. Бибъл продължава службата си и при управлението на следващите владетелки на Набу – кралица Джамилия, кралица Нийътни и кралица Апайлана.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики