Fandom

Star Wars Holopedia

Светлинен меч

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Lightsabers negwt.jpg
Светлинен меч
Информация за производството
Производител

Най-често лична изработка

Модел

Най-често лична изработка

Тип

Оръжие за близък бой

Физически и технически спецификации
Размер

Обикновено 20—30 см

Използване и история
Ери
Принадлежност

Предимно чувствителни към Силата

Създаден както за елегантност в битка, така и за изящност, светлинният меч, наричан още "лазерен меч" от онези, които не са добре запознати с него, е отличително оръжие, чийто образ е неизменно свързан с Джедайския орден и техните противници, ситите. Светлинният меч също така се превръща в символ на джедайските принципи за опазването на мира и справедливостта в Галактиката. Това усещане успява да се запази, въпреки множеството конфликти със сити и тъмни джедаи, употребяващи светлинни мечове.

Оръжието се състои от острие от чиста плазма, излъчвано от дръжка и ограничено в силово поле. Полето задържа изключителната горещина на плазмата, защитавайки ползвателя на оръжието, и запазва формата на острието. Дръжката почти винаги се изработва лично от ползвателя, за да пасва на неговите нужди, предпочитания и стил. Заради безтегловността на плазмата и жироскопичния ефект, който създава, за да се борави със светлинен меч се изискват голяма сила и издръжливост и е изключително трудно и опасно да бъде използван от някой, който не е обучен за това. Но в ръцете на някой владеещ Силата светлинният меч е оръжие, заслужаващо страхопочитание. Боравенето със светлинен меч е демонстрация на изключителни умения и увереност, както и на майсторска издръжливост и боравене със Силата.

Цвят на острието

Цветът на острието се определя от използваните кристали при изработката. Джедаите търсят кристали сред естествени източници, докато ситите използват фабрични, синтезирани кристали, които обикновено са червени. Цветът на острието не оказва влияние на силата му.

Преди Седмата битка на Русан древните джедаи използват светлинни мечове с всякакъв цвят, дори и червен, но Орденът го избягва, защото този цвят се свързва със ситите, а и защото е цветът на кръвта и насилието. По времето на Джедайската гражданска война е прието цветът да отговаря на пътя, който джедаят е избрал в Ордена. Джедаите-консулати използват зелени, джедаите-пазители — сини, а джедаите-стражи — жълти. След конфликта на Русан джедаите започват да ползват предимно адегански кристали, които са сини или зелени. Други цветове също се срещат все още, но са изключително редки.

По време на управлението си император Палпатин унищожава много от находищата на кристали и сдобиването с такива става много трудно. След създаването на Новия джедайски орден са открити нови находища и започват нови производства на синтетичните кристали, което отново връща разнообразието от цветове.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики