FANDOM

Рей, жена, чувствителна към Силата, е била вехтошарка, която по-късно на краищата се превръща в джедай, след като открива връзката си със Силата. Докато пътува, за да намери легендарния майстор джедай Люк Скайуокър и да възстанови надеждата в галактиката , която е на ръба на войната. Преди да събуди потенциала си в Силата, тя израства сама в безплодния свят на Джаку, копнеейки да се върне при семейството й, докато не среща BB-8, дроид на Съпротивата, който носи информация за местонахождението на Скайуокър. Заедно с Фин, щурмовакът от Първия Ред и BB-8 - и с помощта на Хан Соло и Чубака - тя се запъти да предаде картата на генерал Лея Органа и "Съпротивата". По пътя тя открила светлинния меч на Скайуокър, който я призовава. Преди да бъде заловен от Кайло Рен - могъщ управник на Първия ред, известен преди като Бен Соло, племенникът на Скайуокър ив последствие обърнал се към Тъмната Страна - когото тя побързала и побеждавала в Звездният Убиец. След като пътува до базата "Съпротива", Органа я натовари с намирането на Скайуокър като символ на единствената надежда, която галактиката беше напуснала: връщането на ордена на Джедаите.