Fandom

Star Wars Holopedia

Реактивна шейна

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Anipod negvv.jpg

Моторната шейна на Анакин на пистата в Татуин

Моторната Шейна е анти-гравиатционно превозно средство използвано за състезания, по-точно във безаконните територий на Външния Пръстен на галактиката.

Дизайн

Anakin podracer.jpg

Анакин Скайуокър, известния човек пилот.

Моторната шейна основно съдържа едноместна кабина свързана с два големи състезателни двигателя посредством зрави кабели. Енерийна връзка свързва двата двигателя образувайки свободен триъгълен профил със самата кабина, която се влачи зад двигателите в най-високата им точка. Състезателя лесно може да достигне скорости над 800 километра в час. Заради тази скорост пилотите трябвало да имат светкавични рефлекси и само видове със добре развити осезателни органи, няколко крайника и здрави тела пилотирали такива шейни. Видове като Човека рядко взимали участия в такива състезания и никога не печелели - с едно изключение.

421px-Podracers negtc.jpg

Изестните състезатели,Бен Куадринарос, Гасгано и Клег Холдфаст.

Моторните шейни са често тунинговани от собствениците им за да им придадат повече мощност или просто за да ги направат с уникална визия. Всеизвестния Себулба полотирал една от най-големите моторни шейни във Външния Пръстен, пълна с много скрити оръжия, докато малдия Анакин построява шейната си в задния си двор в Мос Еспа. Много от шейните са пребоядисани от собстениците им за да символизират нещо или просто да изглеждат добре.

История

Моторните Шейни произлизат от колички дърпани от животни, използвани за състезателни спортовеи по-късно се превръщат в моторни състезания често срещани на Тарис, Манаан и Нар Шаддаа по време на Великата Ситска Война. Безстрашния механик Фобос създава първата моторна шейна и пилота на име Густаб Венбус взима машината за първия и изпитателен полет. От тогава състезанията с моторни шейни стават популярни във териториите на Външния Пръстен и въпреки, че там са извън закона с виздигането на Галактическата Империя. Спортът се активизира навсякъде до Южанвонгската война.

Познати модели

Podracers1 negvv.jpg

класификация на моторни шейни (1)

Podracers2 negvv.jpg

класификация на моторни шейни (2)

Also on Fandom

Случайно уики