Fandom

Star Wars Holopedia

Нют Гънрей

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Nutegunraypromo copy.jpg
Нют Гънрей
Биографическа информация
Родна планета

Неймойдия

Починал(а)

19 ПБЯ на Мустафар

Физически данни
Раса

Неймойдианец

Пол

Мъжки

Ръст

1,91 м

Тегло

90 кг

Цвят на косата

Няма

Цвят на очите

Червен

Цвят на кожата

Зелен

Епохи

Възход на Империята

Принадлежност

Нют Гънрей е неймойдианец от Неймойдия. Първоначално заемащ позицията на министър в Търговската федерация, той се издига в йерархията след Конфликта със Старк през 44 ПБЯ и става вицекрал на Търговската федерация. През 32 ПБЯ Гънрей ръководи окупацията на Набу за разрешаването на търговски спор, възникнал в Галактическия сенат. С помощта на Дарт Сидиъс Гънрей нахлува на планетата и завзема столицата Тийд. Опитва се да принуди младата кралица на Набу Падме Амидала да подпише споразумение, което да узакони инвазията, но тя отказва и окупацията продължава. Не след дълго обаче Търговската федерация се предава след загубата във втората битка за Тийд и Гънрей е отведен на Корусант, столицата на Галактическата република, където да му бъдат повдигнати обвинения.

Някъде през следващите осем години Гънрей се среща с бившия майстор-джедай граф Дуку, който създава сепаратистко движение против Републиката. Дуку, който е и тайният ситски ученик на Дарт Сидиъс на име Дарт Тиранъс, помага на Гънрей да преодолее четирите си дела във Върховния съд и скоро след това неймойдианецът отново се връща към позицията си на вицекрал. Под командването на Гънрей Търговската федерация се присъединява към сепаратисткото движение на Дуку и Гънрей става глава на Сепаратисткия съвет. Заедно с него Дуку и Сидиъс основават Конфедерацията на независимите системи, която се изправя срещу Галактическата република в тригодишен конфликт, известен като Войните на клонираните.

По време на войната Гънрей е пленен от Републиката след неуспешен опит да хване сенатор Падме Амидала на Родия. Дуку праща своята тъмна ученичка Асаж Вентрес, която с помощта на командоса Фаро Аргайъс успява да освободи Гънрей от републиканския крайцер, на който се вицекралят.

През 19 ПБЯ целият Сепаратистки съвет, в това число и Гънрей, е изпратен на вулканичната планета Мустафар, от генерал Грийвъс, който става новият водач на Конфедерацията след смъртта на Дуку. Не след дълго самият Грийвъс е убит от Оби-Уан Кеноби и Гънрей става новият сепаратистки водач. Той и останалите сепаратистки лидери обаче са предадени от Дарт Сидиъс, който изпраща своя нов ученик Дарт Вейдър на Мустафар да сложи край на войната. Гънрей е последният покосен от меча на Вейдър член на Сепаратисткия съвет и неговата смърт на практика слага край на Войните на клонираните и разпръсква Конфедерацията на отделни сепаратистки групи.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики