Fandom

Star Wars Holopedia

Нелван

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

NelvaanPlanet.jpg
Нелван
Астрографска информация
Регион

Външен пръстен

Сектор

Сектор Саварийн

Система

Куби

Луни

3

Мрежови координати

Q-16

Период на завъртане

24 стандартни часа

Орбитален период

349 местни дни

Физически данни
Климат

Мразовит

Гравитация

0.85% от стандартната

Основен вид терен
  • Планински
  • Скалисти плата
  • Реки и гори
Забележителности
  • Рокул
  • Лаборатория на Техническия съюз
Местна фауна
  • Пиявицогъсеница
  • Хоракс
  • Нелванска птица
  • Нелванска котка
  • Нелвански гризач
  • Нелванска катерица
Общество
Местни раси

Нелванец

Имигрирали раси
Основни езици

Нелвански

Управление

Няма

Население
  • 96% нелванци
  • 3% скаконци
  • 1% други
Градове

Няма

Внос

Няма

Износ

Вода

Принадлежност

Нелван е планета в системата Куби във Външния пръстен и родното място на расата нелванец.

Описание

Нелван е планета от звездната система Куби. Това е примитивен свят, намиращ се в ледников период и със слаба гравитация. Нелван има три луни. Местните жители избягват контактите с други светове и по време на Войните на клонираните планетата е неутрална.

Ботанските превозвачи на вода често се запасяват с чист лед от Нелван. Тези умели търговци продават водата в близките части на космоса и твърдят, че в нея има здравословни минерали. За нелванците тази търговия е маловажна, тъй като операциите се извършват далеч от изолираните им селища.

Слабата гравитация на Нелван е причината за растежа на масивни форми на живот като хоракса, който обитава горите. На Нелван се е образувал странен пейзаж от опасни възвишения, които биха се срутили, ако планетата имаше по-силна гравитация. Подножията на хълмовете са обитавани от нелванците – примитивни хуманоиди, които живеят разделени на родове.

История

Nelvaan1.jpg

Пейзажът на Нелван – замръзнал заради дейността на Сепаратистите.

По време на Войните на клонираните Техническият съюз провежда секретна операция на Нелван. Ръководителите на Съюза са недоволни от техническия прогрес на бойните дроиди, но са вдъхновени от успехите на киборга генерал Грийвъс. Те решават да създадат армия от киборги, за която цел построяват лаборатория, която се захранва от енергиите на Нелван. Тайна група от специалисти на Техническия съюз започва да пленява нелванци. Те изпробват върху пленниците програми за мутации с цел да създадат перфектния войник-киборг.

Лабораторията използва геотермален кристал и чрез голям генератор източва околните термални енергии. В резултат на това в селата на Рокрул настъпва вечна зима. Много от най-великите воини на селото отиват да проверят какви са странните шумове, но дори мъдрият Орвус, шаман на Рокрул, не успява да открие отговор. Той обаче получава видение за странници, които ще влязат в земите им и ще разберат какво се случва с Майката (името, с което местните наричат Нелван).

Оби-Уан Кеноби и Анакин Скайуокър пристигат на Нелван в края на Войните на клонираните. Двамата джедаи имат информация, че генерал Грийвъс е забелязан в района. Те отиват в селото на Рокрул и научават за проблемите на нелванците. Анакин тръгва по ледената река, която стига до сърцето на геотермалната аномалия. Там той получава видение за предстоящо зло и открива тайната лаборатория на Техническия съюз. Скайуокър освобождава мутантите и след това маха геотермалния кристал от генератора и унищожава лабораторията, спирайки излъчването на енергиите. Това слага край на вечната зима.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики