Fandom

Star Wars Holopedia

Междузвездни войни: Епизод VI – Завръщането на джедаите

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Return of the Jedi old.jpg
Междузвездни войни: Епизод VI –
Завръщането на джедаите
Режисьор(и)

Ричард Маркуанд

Продуцент(и)
Сценарист(и)
В ролите
Музика

Джон Уилямс

Разпространител

Туентиът Сенчъри Фокс

Премиера
  • 25 май 1983 г.
  • 21 април 1986 г. (в България)
Времетраене
  • 134 мин.
  • 135 мин. (специално издание)
Бюджет

$32 500 000

Език

Английски

Период

4 СБЯ

Ера

Бунтът

Предшестван от

Междузвездни войни: Епизод V – Империята отвръща на удара

Междузвездни войни: Епизод VI – Завръщането на джедаите е научнофантастичен филм от 1983 г. със сценарист Джордж Лукас и режисьор Хауърд Казанджиян. Това е третият създаден филм от поредицата и шестият в нейната хронология.

Действието на филма се развива една година след имперската окупация на Облачния град. Люк Скайуокър и приятелите му отиват на Татуин да спасят Хан Соло от противния Джаба Хътянина. Империята се готви да срази Бунта с нова, още по-мощна „Звезда на смъртта“, а Бунтовническият флот организира масивно нападение срещу космическата станция. Люк Скайуокър се изправя срещу баща си, Дарт Вейдър, във финален сблъсък пред злия император.

Филмът получава приходи от над 475 милиона долара. Има четири номинации за Оскар и получава специална награда за визуални ефекти. Специално издание на филма излиза по кината през 1997 г., съдържащо нови сцени и подобрени визуални и звукови ефекти. През осемдесетте и деветдесетте филмът е издаден на видеокасети и лазерен диск, а през 2000 г. на видеокасети излиза и специалното издание. През 2004 г. филмът излиза за първи път на DVD с нови промени и изчистени картина и звук, а през 2011 г. е издаден на Blu-ray. През 2017 г. предстои излизането на филма в 3D формат.

Въвеждащи надписи

Епизод VI
ЗАВРЪЩАНЕТО НА ДЖЕДАИТЕ

Люк Скайуокър се завръща на родната си планета Татуин, за да спаси приятеля си Хан Соло от лапите на Джаба Хътянина.

Люк обаче не подозира, че Империята тайно изгражда нова бойна станция, по-мощна дори от първата „Звезда на смъртта“.

Нейното завършване би било фатално за бунтовниците, борещи се да възстановят свободата в Галактиката...

Връзки

Филмите „Междузвездни войни“
Невидима заплаха Клонираните атакуват Отмъщението на ситите
Нова надежда Империята отвръща на удара Завръщането на джедаите
Силата се пробужда VIII IX

Also on Fandom

Случайно уики