Fandom

Star Wars Holopedia

Междузвездни войни: Епизод II – Клонираните атакуват

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

AotCPoster-Struzan.jpg
Междузвездни войни: Епизод II –
Клонираните атакуват
Режисьор(и)

Джордж Лукас

Продуцент(и)

Рик Маккалъм

Сценарист(и)
  • Джордж Лукас (история/сценарий)
  • Джонатан Хейлс (сценарий)
В ролите
Музика

Джон Уилямс

Разпространител

Туентиът Сенчъри Фокс

Премиера
  • 16 май 2002 г.
  • 17 май 2002 г. (в България)
Времетраене

143 мин.

Бюджет

$120 000 000

Език

Английски

Период

22 ПБЯ

Ера

Възход на Империята

Предшестван от

Междузвездни войни: Епизод I – Невидима заплаха

Следван от

Междузвездни войни: Епизод III – Отмъщението на ситите

Междузвездни войни: Епизод II – Клонираните атакуват е научнофантастичен филм от 2002 г. със сценарист и режисьор Джордж Лукас. Това е петият създаден филм от поредицата и вторият в нейната хронология. Той е първият, заснет с цифрови камери.

Събитията във филма се развиват десет години след битката за Набу и Галактиката се намира на ръба на гражданска война. Под ръководството на бившия майстор-джедай граф Дуку хиляди системи заплашват да напуснат Републиката. След опит за убийство на сенатор Падме Амидала, бившата кралица на Набу, падауанът Анакин Скайуокър е назначен за неин бодигард, а на учителя му, Оби-Уан Кеноби, е възложена задачата да разследва нападението. Скоро джедаите се озовават в центъра на сепаратисткото движение и началото на нова заплаха за Галактиката – Войните на клонираните.

Филмът печели близо 650 милиона долара, но не успява да достигне финансовия успех на предшественика си, „Невидима заплаха“. За първи път филм от поредицата „Междузвездни войни“ не е най-печелившият за годината. Филмът получава номинация за Оскар за визуални ефекти. Издаден е на видеокасети и DVD през 2002 г. и на Blu-ray през 2011 г. През 2013 г. предстои излизането на филма в 3D формат.

Въвеждащи надписи

Епизод II
КЛОНИРАНИТЕ АТАКУВАТ

В Галактическия сенат настъпва смут. Няколко хиляди звездни системи заявяват намерението си да излязат от Републиката.

Това сепаратистко движение, водено от тайнствения граф Дуку, прави невъзможно опазването на мира в галактиката от малобройните рицари джедаи.

Сенатор Амидала, бившата кралица на Набу, се завръща в Галактическия сенат, за да гласува по критичен въпрос – създаването на армия на Републиката, която да подпомогне затруднените джедаи...

Връзки

Филмите „Междузвездни войни“
Невидима заплаха Клонираните атакуват Отмъщението на ситите
Нова надежда Империята отвръща на удара Завръщането на джедаите
Силата се пробужда VIII IX

Also on Fandom

Случайно уики