Fandom

Star Wars Holopedia

Мара Джейд Скайуокър

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Още като дете Мара Джейд е открита от императора, тъй като притежава чувствителност към Силата, и е взета 

Mara Jeid Skywalker.jpg

от него за личен ученик. Обучението му я превръща в перфектния убиец и изпълнител на волята на императора - затова става известна като Ръката на императора. Тя се обучава как да се справя сама във всяка една ситуация, изучава пилотиране, точна стрелба и как да си служи със Силата. Нейната последна мисия като Ръка на императора е да убие Люк Скайуокър по заповед на императора, който започва да вижда опасни тенденции у Вейдър след дуела му с Люк на Беспин, затова Мара е изпратена да проследи и елиминира младия Скайуокър. Предполагайки, че той ще опита да спаси пленения си приятел Хан Соло, Мара се внедрява в двореца на Джаба на Татуин като танцьорка на име Арика. Не успява да стигне достатъчно близо до Скайуокър, а и Джаба й забранява да дойде на екзекуцията в пустинята. Мара не може да понесе провала и иска да завърши мисията си, но така и не й се удава възможност, тъй като по пътя обратно към Корусант усеща смъртта на императора чрез Силата. Целият й живот бива съсипан с поражението на Империята при Ендор. Чрез Силата тя вижда фрагменти от последните моменти на императора - как Люк Скайуокър и Вейдър го убиват. Години наред тя обвинява Скайуокър за смъртта на Палпатин и загубата на цел в живота си. Тя преживява на ръба на галактическото общество след битката при Ендор - сервитьорка, астромеханик, наемник на повикване. Накрая намира своето място в контрабандистката организация на Талон Карде като агент и пилот. По време на кампанията на Траун срещу Новата Република, Мара се среща лице в лице с Люк, като двамата трябва да си сътрудничат, за да оцелеят в дивите гори на Миркр. Установяват нестабилно примирие  и в крайна сметка Люк обяснява на Мара, че не той, а Вейдър убива Палпатин. Ставайки свидетел на джедайските способности на Люк, Мара развива неохотно уважение към него, въпреки че подлага на въпрос голяма част от убежденията му. По време на случая Траун на двамата често се налага да действат като екип и талантите им се допълват перфектно. След поражението на Траун Люк дава на Мара като подарък своя светлинен меч, изгубен на Беспин. От нежелание да се обвързва с новия джедайски орден, Мара отказва да тренира при Люк, след като от дълго време е напълно независима в живота си. В усилията си да усъвършенства талантите си тя среща Kyle Katarn, още един самообучаващ се джедай, пренебрегнал поканата на Скайуокър. Двамата тренират заедно известно време, но когато се срещат със Тъмната страна, Katarn признава ползата от опита в академията на Люк и става един от първите ученици. Мара посещава академията от време на време, но така и не става ученик в пълния смисъл на думата. Вместо това се концентрира върху кариерата си в Пограничните райони, приемайки все по-голяма отговорност в новосформирания от Карде Контрабандистки съюз. Предприема много мисии за събиране на информация, някои от тях с Ландо Калризиан. Въпреки най-добрите усилия на комарджията, връзката им остава строго работна. Карде, който има желанието да направи Мара свой наследник, иска тя да усвои възможно най-голям обхват способности. Мара става все по-независима, отслабвайки връзки с Контрабандисткия съюз. По време на случая с камааския документ, Мара разследва тайнствено съобщение, което я отвежда на планетата Нираван. Отново се озовава в екип с Люк Скайуокър, като двамата проникват в мистериозното укрепление, известно като Ръката на Траун. Заедно техните характеристики и способности се подсилват; без обединението на силите си те биха загинали. Тогава те осъзнават каква перфектна двойка са; въпреки десетилетие на напрежение и такова злощастно запознанство, те са се влюбили един в друг. След мирния договор, отбелязал края на галактическата гражданска война, Мара Джейд и Люк Скайуокър се оженват на Корусант. За галактиката те са вдъхновяващ символ и идеал - бивш имперски агент и най-могъщият майстор джедай в галактиката намират път покрай раличията си към любовта. Докато Люк продължава да обучава нови ученици в джедайската академия, Мара поддържа контактите си в Пограничните райони. Тя взима племенницата си Джейна Соло за падауан. Това време на спокойствие има своя край с инвазията на Yuuzhan Vong. На дипломатическа мисия до Монор 2, Мара е тайно заразена със смъртоносни спори coomb, създадени с биоинженерство от Yuuzhan Vong. Когато тяхното нахлуване започва, Мара вече е отслабена, поддържайки живота си чрез Силата, която фокусира навътре в себе си, за да изчисти тялото си от заразата. Процесът е изтощителен. По време на тази болест тя открива, че е бременна. Това затвърдява решимостта й да се пребори. Лечебната Сила, създадена от любовта на майката, бащата и новородения син Бен, най-накрая излекува Мара от болестта.  Yuuzhan Vong продължават да отслабват Новата република чрез атаки и да прочистват редиците на джедаите. Мара не прекъсва мисиите си на борда на Сянката на Джейд срещу нашествениците, докато нейният син е на сигурно място на джедайския свят с кодово име Eclipse. Заедно със съпруга си, Мара пътува до покорения Корусант, за да разследва странни трептения в Силата. Някога блестящият метрополис сега е обрасъл с органичната технология на Yuuzhan Vong, превърнат от модерен град в джунгла. В дълбините на планетата, Мара използва все още функциониращите си кодове за достъп, за да открие източника на смущенията в Силата. Irek Ismeren, синът на друга Ръка на императора, е покварен и превърнат в Лорд Nyax, нестабилен и опасен тъмен джедай. След победата над Nyax и участието в някои ключови мисии срещу Yuuzhan Vong, Мара отново до съпруга си, докато той търси начин да приключи войната. На борда на Сянката на Джейд, заедно с другарите си джедаи, Мара и Люк се отправят в глъбините на Непознатите райони, търсейки мистериозния свят Zonama Sekot, който може да съдържа тайната за края на дългия и кървав конфликт. 

Also on Fandom

Случайно уики