Fandom

Star Wars Holopedia

Куай-Гон Джин

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Quigonheadshot.jpg
Куай-Гон Джин
Биографическа информация
Роден(а)

92 ПБЯ

Починал(а)

32 ПБЯ на Набу

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Мъжки

Ръст

1,93 м

Тегло

88,5 кг

Цвят на косата

Кафяв (побеляващ)

Цвят на очите

Син

Цвят на кожата

Светъл

Епохи

Възход на Империята

Принадлежност
Учители

Дуку

Ученици

Куай-Гон Джин е уважаван, но и неортодоксален майстор-джедай. Той е падауан на Дуку и учител на Оби-Уан Кеноби, а за кратко и на Анакин Скайуокър. Джин често е в противоречие с Джедайския съвет. Има дълбока връзка с Живата сила, което се отразява в това, че той често се отклонява, за да помага на привидно слаби и безполезни същества. Въпреки противоречията си със Съвета, той е считан от мнозина джедаи за изключително мъдър и притежаващ остър ум.

Джин служи на Галактическата република и Джедайския орден през целия си живот и участва в действията по време на инвазията на Набу. Джин е този, който открива Избрания, Анакин Скайуокър, на Татуин по време на тази криза и е до голяма степен отговорен за започването на обучението му за джедай. Дори и след като е убит от Дарт Мол, той изиграва важна роля за съдбата на галактиката.

Биография

В началото на своята кариера майсторът-джедай се сблъсква с голям провал и са необходими много години, за да успее да се пребори с последствията от него. След успешното приключване на възпитанието и обучението на първия си падауан, Куай-Гон се заема с обучението на следващия си ученик Занатос. Занатос е син на Крион, най-богатия човек на планетата Телос. Той има високо ниво на мидихлорини. Когато Куай-Гон открива своя ученик, Критон с голямо нежелание му позволява да отведе момчето на Корусант, за да го обучи.

Занатос се оказва доста труден ученик. Неговият произход е причина да влияе на останалите ученици в Джедайския храм. Въпреки своите недостатъци, Занатос проявява старание и се опитва да се докаже пред своя учител. Когато Йода решава, че Занатос е готов да стане истински джедай, той отрежда за него едно последно изпитание. Заповядва на Куай-Гон да отиде заедно с него на Телос. Там Крион започва да моли сина си да застане на негова страна в опитите му да завладее цялата планета. Така на практика Куай-Гон се оказва основен противник на своя ученик в кървавите сражения на избухналата гражданска война. В последствие Куай-Гон е принуден да убие Крион в битка. Занатос се нахвърля ожесточено върху своя учител. В тази жестока битка Куай-Гон успява да победи своя ученик, но няма сили да го убие. Младият джедай успява да избяга и да се скрие. Огорчен от предателството на своя ученик и провала си като учител, Куай-Гон се отказва от следващ падауан.

След години той отново се среща със Занатос. Бившият падауан се е провъзгласил за таен лидер на Всемирната корпорация и се опитва да накара своя учител да падне в капана, който той му е приготвил на Татуин. Куай-Гон успява да разбули плана с помощта на Оби-Уан Кеноби, многообещаващ млад джедай. В самото начало Куай-Гон отказва да вземе Оби-Уан за свой ученик, въпреки настояванията на Йода, но в последствие той става новият му падауан. Години наред двамата с Оби-Уан преминават през множество изпитания и приключения, обикаляйки цялата галактика.

В едно от тези приключения по време на търговския конфликт в системата Набу, Мейс Уинду изпраща Оби-Уан и Гуай-Гон да разрешат възникналия проблем. Умело Куай-Гон успява да се противопостави на всички опити да бъдат заловени, спасява също и живота на гунгана на име Джар Джар Бинкс. За тази негова смела постъпка той получава клетва за вярност и помощ до живот от гунгана. Тримата отиват в Тийд, където джедаите спасяват кралица Амидала и поемат задължението да я придружат невредима до Корусант.

По време на полета към Корусант кралицата и нейното обкръжение са принудени да кацнат на Татуин, където Куай-Гон открива момчето Анакин Скайуокър. Той веднага усеща силната връзка на Анакин със Силата и бързо го освобождава от робство. Куай-Гон встъпва в схватка със силен и страшен войн, който подозира, че е ситски лорд. Той едвам се измъква от схватката, след което се отправя към Корусант, за да представи Анакин на Джедайския съвет.

За нещастие Съветът не позволява на Куай-Гон да вземе момчето за свой ученик и бъдещето на Анакин остава неясно. Въпреки решението на Съвета, Куай-Гон решава да го задържи при себе си. Взима го със себе си, когато се връща обратно на Набу, за да помогне на Амидала. Там Куай-Гон и Оби-Уан се срещат с ситския лорд Дарт Мол. Мол се оказва опасен и хитър противник. Двамата с Оби-Уан влизат в битка с него. Но по стечение на обстоятелствата учителят и ученикът се разделят. Ситът се възползва от този кратък промеждутък и нанася смъртоносен удар на Куай-Гон.

Оби-Уан убива Мол. С последния си дъх Куай-Гон заръчва на Оби-Уан да обучи младия Скайуокър. Йода склонява да изпълни последното желание на Куай-Гон и разрешава на Кеноби да вземе Анакин за свой падауан. След три дни се извършва погребалната церемония, на която присъстват Анакин, Оби-Уан и Джар Джар и различни представители на Джедайския съвет.

Зад кулисите

Прическата на Куай-Гон изисква много усилия. Парукарите експериментират с плитчици и опашки и накрая стигат до съчетаването на отделни стилове.

Създателите на филма искат да поверят ролята на Куай-Гон на по-възрастен американски актьор. Лукас се среща с Лиам Нийсън и по време на интервюто двамата разговаряли за децата си. Нийсън остава заинтригуван от ролята и съвсем скоро се превъплъщава в учителя-джедай Куай-Гон Джин.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики