Fandom

Star Wars Holopedia

Корибан

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Korriban-TOR.jpg
Корибан / Морабанд
Астрографска информация
Регион

Външен пръстен

Сектор

Сектор Естран

Система

Система Хорусет

Слънца

1: Хорусет

Орбитална позиция

2

Луни

7

Мрежови координати

R-5

Търговски пътища
  • Нач Белфия
  • Камат Кроут
Период на завъртане

28 стандартни часа

Орбитален период

780 местни дни

Физически данни
Клас

Земен

Диаметър

16 890 км

Атмосфера

Тип 1, годна за дишане

Климат

Студен и сух

Гравитация

Тежка (140% спрямо стандартната)

Основен вид терен
  • Планини
  • Каньони
  • Изсъхнали речни корита
  • Гробници
  • Руини
Забележителности
  • Долина на тъмните лордове
  • Вечната клада
  • Голгска долина
  • Ситска академия
  • Ширакска пещера
  • Гробницата на Лудо Креш
Местна фауна
  • Терентатек
  • Ширак
  • Тук'ата
Имигрирала фауна
  • Хсис
  • Рейд
Общество
Местни раси
  • Няма
  • Сит (преди)
Имигрирали раси
Основни езици
Управление
  • Няма
  • Диктатура на Ситската империя (преди)
Население
  • 9,6 милиарда (по време на Ситската империя)
    • 94% сити
    • 6% други
  • 25 000 (по време на Джедайската гражданска война)
  • 0 (по време на Ерата на възхода на Империята)
  • Над 1000 (по време на Ерата на наследството)
Градове

Дрешдей (столица)

Внос
  • Хранителни продукти
  • Високи технологии
  • Суровини
  • Оръжия
Износ

Ситски артефакти

Принадлежност

Корибан, известна като Песегам по време на управлението на Зим, е единствената планета в системата Хорусет. Тя е родното място на ситската раса и свещено място за Ситския орден, на което се намират гробниците на много древни могъщи тъмни ситски лордове, и което е изпълнено с енергия на тъмната страна.

След края на Стогодишния мрак оцелелите тъмни джедаи се кръстосват със ситската раса и стават техни господари благодарение на уменията си със Силата. След Великата хиперпространствена война Корибан е изоставена и се превръща в пуст свят. Планетата е местоположение на ситска академия и център на Истинските сити.

Описание

Този далечен, забравен, завладяващ, кипящ от тъмна енергия и ехтящ с шепота на хиляди духове свят, гробно място на древната Империя на ситите, дълги години е свещено място за древния Ситски орден. Съществуването ѝ е неизвестно за Старата република до възхода на ситския лорд Нага Садоу.

600px-Korribanlandscape.jpg

Долината на тъмните лордове

Корибан е мрачен свят, който под влияние на ситската магия става още по-мистичен и опасен. Ситските лордове издигат огромни палати и погребални комплекси в чест на своите най-велики последователи и загинали събратя. Когато някой тъмен лорд умре, тялото му бива погребано с голяма церемония в Долината на тъмните лордове. След разпадането на Ситската империя планетата до голяма степен изгубва своята известност.

История

Именно на Корибан пристигат тъмните джедаи след Голямата чистка. Населяващата планетата местна раса на име сит е сравнително неразвита. Тъмните джедаи изумяват ситите със своята мощ в Силата и скоро получават богоподобен статус, превръщайки се в ситски господари или „лордове“. След години генетично кръстосване между пришълците и местното население двата вида се превръщат в един.

Екзар Кун, воден от духа на Фрийдън Над, посещава Корибан в търсене на тайните магически текстове на древните лордове. Планетата е за кратко населена по време на господството на Дарт Малак, когато възникват Дрешдей (считан за столица по време на Великата ситска война) и Ситската академия. След смъртта на тъмния лорд от ръцете на Реван Ситският орден се разпада, въвлечен в междуособни войни, и Корибан за пореден път бива изоставена.

Седем години след смъртта си в битката при Ендор император Палпатин, възкресен от древните ситски лордове като безумно въплъщение на тъмната страна на Силата, посещава Корибан за последен път в отчаян опит да спре разлагането на своето последно клонирано тяло.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики