Fandom

Star Wars Holopedia

Конфедерация на независимите системи

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

CIS roundel.jpg
Конфедерация на независимите системи
Политическа информация
Тип управление

Конфедерация

Документ за основаване

Прокламации за отцепване

Конституция

Прокламации за отцепване

Глава на страната

Граф Дуку

Глава на правителството

Сепаратистки съвет

Военен главнокомандващ

Върховен командир на армиите от дроиди

Реален лидер

Дарт Сидиъс

Изпълнително звено
Законодателно звено
Обществена информация
Столица
Официален език

Галактически основен стандартен

Официална валута

Стандартен галактически кредит

Религиозна институция
Историческа информация
Формиране от

Галактическата република

Основаване

24 ПБЯ

Разделяне

19 ПБЯ

Преустройство

19 ПБЯ като отделни сепаратистки групи

Разпадане

19 ПБЯ, погълната от Галактическата империя; повечето остатъци се разпадат до 11 ПБЯ; неорганизирана съпротива разпадната през 3 СБЯ

Ери

Конфедерацията на независимите системи, позната също като Конфедерацията, Сепаратистката конфедерация, Новият ред, Сепаратисткия съюз или просто Сепаратистите, е управленческо и сепаратистко движение, публично ръководено от граф Дуку (а в действителност от Дарт Сидиъс), сформирано от множество правителства на различни планети и сектори, както и от няколко мегакорпорации, отцепили се от Галактическата република, отказващи да се примирят с наложените им прекомерни такси и корупцията в Сената.

В крайна сметка напрежението между Сепаратистите и Републиката прераства във война, след като Анакин Скайуокър, Оби-Уан Кеноби и Падме Амидала са осъдени на смърт на Джионозис и група джедаи, водена от Мейс Уинду, се опитва да ги спаси. След като Републиката се намесва с армията си от клонинги, Сепаратистите са принудени да отстъпят, което поставя началото на голяма война, която продължава три години и разтърсва Галактиката.

Сепаратистите всяват страх в сърцата на безброй граждани на Републиката, най-вече благодарение на генерал Грийвъс, върховният командир на армиите от дроиди. Конфедерацията печели множество битки по време на войната, но се разпада, когато лидерите ѝ биват избити на Мустафар, което дава възможност на Палпатин да превърне Републиката в Галактическа империя.

История

Поява на Сепаратисткото движение

Десетилетия преди Войните на клонираните на Републиката се гледа като на разпадащо се управление, прогнило от корупция и безсмислена бюрокрация, която заглушава гласа на много от избирателите в Галактическия сенат. Ситуацията става още по-напрегната след кризата на Набу, когато Републиката съставя закон за облагане с такси на всички търговски пътища в отдалечените райони на Галактиката.

В тази критична ситуация се намесва граф Дуку, бивш майстор-джедай, който успява да породи антирепубликански чувства у много светове, проправяйки пътя към отворен бунт. Не след дълго отцепническото движение прераства в Конфедерацията на независимите системи с Дуку начело, настояваща за ново правителство. Сред членовете на Сепаратистите са богатият Корпоративен съюз, влиятелната Търговска федерация, Интергалактическият клан на банкерите и Техническият съюз.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики