Fandom

Star Wars Holopedia

Звезда на смъртта

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

The Death Star

F13.jpg

The Death Star

Звездата на смъртта е най-мощното оръжие на Империята. Плановете й са създадени от Сепаратистите по време на Клонинговите войни (епизод 2 "Клонираните атакуват") - граф Дуку и джеонозианците. Строежът на бойната станция с кодово име "Звездата на смъртта" започва веднага след въздигането на Императора (Сенотор Палпатин, Дарт Сидиъс)и умирането на Републиката и джедаите. Диаметърът и е 120 километра. 20 години по - късно Бунтът успява да се добере до тайните планове на станцията с помощта на Лея Органа. Дарт Вейдър хваща в плен Олдеронската принцеса, но плановете са записани от дроида R2D2, който е пратен на Татуин. Там дроида, придружен от C-3PO, е намерен от Люк Скайуокър. Малко по - рано е направена първата демонстрация на Звездата на смъртта - унищожена е родната планета на принцеса Лея Олдерон. Лея е спасена от Люк Скайуокър, Хан Соло, Чубака и Оби-Уан Кеноби (който изключва eнергийния притеглящ лъч и позволява на Хилядолетния сокол с Лея, Люк, Хан и Чуи да отлети невредим от бойната станция). Пътниците пристигат в бунтовническата база на Явин 4 и занасят плановете. Малко по - късно бунтовниците изпращат група изстребители X-Wing и A-Wing, които трябва да унищожат бойната станция. Трябва да уцелят шахта, водеща до енергийния реактор. Целта е трудна и повечето пилоти намират смъртта си от имперските пилоти на TIE fighter. Само Люк Скайуокър успява да уцели целта, широка два метра с помощта на Силата. Така най - страшното оръжие на Империята е унищожено, Бунтът прави удържа първата си победа, но Дарт Вейдър оцелява. Наследникът на Звездата на смъртта е Звездата на смъртта 2.

Also on Fandom

Случайно уики