Fandom

Star Wars Holopedia

Заповед 66

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Palpy.jpg
"Ще бъде сторено, господарю!"...

С тези думи клонингите посрещат заповед 66 - заповедта, която води до краха на Републиката, на демокрацията и на джедаите. Повечето джедаи биват избити, изненадани от внезапното предателство на клонингите. Единствените поддръжници на демокрацията в Старата Република изчезват, правейки място на новия ред - Империята, водена от двама сити - Дарт Сидиъс и Дарт Вейдър. Старият ситски лорд измамва младия Анакин Скайуокър - джедаят, който според древна джедайска легенда е Избраният, човекът който ще унищожи ситите и ще възвърне баланса в Силата. Иронията тук е, че Анакин трябва да унищожи ситите, но той се превръща именно в такъв. Изгубвайки човешкия си облик, той се превръща в Дарт Вейдър. Така, когато Сидиъс има нов ученик - най силният измежду всички джедаи, може да се пристъпи към пълното унищожаване на пазителите на мира. Но надежда винаги има - дори и в тъмните времена на въздигането на Империята. Двама от най - могъщите джедаи оцеляват - Оби-Уан Кеноби и Йода. Те отиват в изгнание, очаквайки новата надежда Люк Скайуокър.

Когато заповед 66 е издадена, лично Дарт Вейдър се заема с джедаите в Джедайския Храм. С помощта на клонингите от 501 легион, личната войска на Вейдър, останалите падауани биват убити.
350px-Vader march.jpg

Много джедаи падат, покосени от лазерния меч на младия, изпълнен с гняв сит. Велики джедаи като Мейс Уинду и Кит Фисто пък падат от меча на Дарт Сидиъс. Двамата сити превръщат джедаите в легенда, една стара легенда от светлите времена на Републиката, когато само двама надвиват целия Джедайски Орден и полагат началото на тираничната Империя.

Also on Fandom

Случайно уики