Fandom

Star Wars Holopedia

Джедайски орден

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Jedi symbol.jpg
Джедайски орден
Информация за организацията
Лидер

Върховен майстор

Управление

Висш джедайски съвет

Други позиции
  • Майстор на Ордена
  • Член на Съвета
  • Майстор-джедай
  • Рицар-джедай
  • Падауан
  • Начинаещ джедай
Организации
  • Съвет на познанието
  • Съвет на спогодбата
  • Съвет по преназначаването
  • Джедайски корпус за комунални услуги
  • Храмова охранителна служба
Секти
  • Тъмни джедаи
  • Сиви джедаи
  • Джедайско съглашение
  • Потенциумът
Център на управление
Сътруднически организации
Вярвания
Обекти на почит
Важни места и храмове
Реликви и артефакти

Холокрони

Церемонии
  • Изпитания за рицарство
  • Церемония за посвещаване в рицарство
  • Изработване на меч
  • Джедайско събрание
  • Съгласие в преданост
Историческа информация
Основаване

около 25783 ПБЯ на Тайтън

Разпадане
  • 3955 - 3951 ПБЯ (Първа джедайска чистка)
  • 19 ПБЯ (Велика джедайска чистка)
Друга информация
Членове
Ери

Джедайският орден (Орденът на джедаите), по-късно станал известен като Стария джедайски орден и наричан Свещения орден на рицарите-джедаи е древна мироопазваща организация, формирана около вярванията във и почитането на Силата и по-специално на светлата страна. Джедаите са защитници на мира и справедливостта в Галактическата република и стават най-известната група, използваща мощта на Силата. Ръководен от редица Джедайски съвети, Орденът се разраства с годините въпреки всички изпитания, които среща, най-често в лицето на ситите, владетели на тъмната страна на Силата.

При няколко големи разкола от Ордена се отделят тъмни джедаи. Това води до няколко войни, в това число Стогодишният мрак, след който тъмните джедаи избягват и основават Ситската империя. Когато Републиката открива ситите започва Великата хиперпространствена война и ситите нападат Корусант. Джедаите на Корусант, водени от пазителя-джедай Анавъс Сваг и майстора-джедай Мемит Надил успяват да защитят планетата и да победят ситите. Но техните тъмни братя не остават победени за дълго и през следващите няколко хиляди години се водят много войни.

Хиляда години по-късно, след Великата ситска война, мандалорианците виждат добра възможност и нападнат отслабената Република. Републиката печели войната и джедаите, предвождали армиите ѝ, Реван и Алек Скуинкуаргезимус изчезват. Когато се завръщат, става ясно, че са преминали към тъмната страна и в последвалата Джедайска гражданска война загиват много джедаи. След последвалата Първа джедайска чистка Орденът остава с по-малко от сто джедаи до възстановяването му от Митра Сурик и изгубените джедаи.

Години по-късно галактиката отново е погълната от война между Републиката и ситите. Предвождани от лорд Хот, джедаите успяват да отблъснат ситите, които се оттеглят на Русан. След седем дълги битки на Русан ситите са победени и биват счетени за унищожени. Но един от тях, Дарт Бейн, оцелява и преустройва Ситския орден. Въпреки че Бейн и ситските лордове, които го следват, остават скрити, те запазват търпение. Хилядолетие по-късно те се разкриват, решени да си отмъстят.

След настанала криза Републиката се разцепва на две и галактиката отново бива обхваната от война. По време на Войните на клонираните армиите на Републиката отново са поведени от джедаите. В първата битка от войната загиват близо двеста джедаи, преди майсторът-джедай Йода да пристигне на помощ с армия от клонинги. Никой обаче не подозира, че върховният канцлер на Републиката всъщност е сит. Джедаите научават истината твърде късно и Орденът бива почти унищожен и предаден от Републиката, на която служи през почти цялото си съществуване. Едва неколцина оцеляват след великата джедайска чистка. Но Анакин Скайуокър и синът му, рицаря-джедай Люк Скайуокър, побеждават ситите и Люк основава Новия джедайски орден по времето на Новата република.

Вижте още

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики