Fandom

Star Wars Holopedia

Дарт Кайдъс

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Caedus EA.jpg
Дарт Кайдъс
Биографическа информация
Родна планета

Корусант

Роден(а)

9 СБЯ на Корусант

Починал(а)

41 СБЯ на кораба „Анакин Соло“

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Мъжки

Ръст

1,79 м

Цвят на косата

Кафяв

Цвят на очите

Кафяв (жълт като сит)

Цвят на кожата

Светъл

Епохи
Принадлежност
Учители
  • Люк Скайуокър (като джедай)
  • Върджър (неофициална учителка)
  • Тадар'Ро (ейнгтийски учител)
  • Коро Зийл (учител от Баран До)
  • Акана Норанд Гос Пел (фаланаски учител)
  • Лумия (като сит)
Ученици
  • Бен Скайуокър (неофициален джедайски ученик)
  • Тахири Вейла (ситска ученичка)

Джейсън Соло, син на Хан Соло и Лея Органа-Соло, е рицар-джедай, който изиграва решаваща роля в защита на Галактиката при победата над нашествениците в Южанвонгската война. В последствие се превръща в ситския лорд Дарт Кайдъс, обръща се срещу семейството и приятелите си, предава принципите си и установява управление на страх и ужас в Галактическия съюз, който е защитавал, в опит да върне реда и стабилността в една разтърсена галактика. Именно желанието на Соло да защити Галактиката и готовността му да постигне тази си цел на всяка цена довеждат до превръщането му в сит.

Роден през 9 СБЯ, в ранните си години Джейсън Соло често е мишена на планове за похищение заради известните си родители. На тринадесетгодишна възраст заедно със своята сестра-близначка Джейна започва да се обучава в Джедайския праксиум на Явин 4 при чичо си Люк Скайуокър. Там той се сприятелява с няколко души, сред които и хапанската принцеса Тенел Ка Джо, към която се привързва силно. Заедно с приятелите си той осуетява много заговори срещу Новата република и през 24 СБЯ двамата с по-малкия му брат Анакин стават падауани на Скайуокър. Противник на идеята за използването на насилие за борба с насилието, за него настъпва вътрешна криза с избухването на Южанвонгската война. Въпреки че предпочита да помага далеч от бойното поле, той се чувства длъжен да се включи в ударния отряд, сформиран с цел да елиминира воксинската кралица на Миркр. След като Анакин Соло загива по време на мисията, Джейсън поема командването и слага край на воксините, убивайки кралицата, преди да бъде пленен от южан-вонгите.

Соло прекарва близо една година в плен и бива измъчван със седмици наред. Опитва се да се бори с тежкото си положение и с ученията на пленилата го Върджър. Соло се поддава на тъмната страна на Силата, но след това се връща към светлината и възприема идеята да се отдаде на Вселената с безусловна и всеотдайна любов. Успява да избяга от южан-вонгите с Върджър и се връща към военното дело. В последната битка от войната той щурмува цитаделата на върховния повелител Шимра Джаман и побеждава контролиращия го Оними, изживявайки момент на единност със Силата.

След това в продължение на пет години Соло посещава и се учи от различни секти, използващи Силата. При едно от посещенията си той получава видение на тъмна фигура начело на Галактиката и се зарича да не допусне това да се случи. Соло се връща при джедаите по време на Килкската експанзия и, възприел нова философия, приемаща различни жертви в името на общото благо, съставя план за елиминирането на киликите с цел да предотврати друго видение за галактическа война и да предпази малката си дъщеря Алана, зачената от Тенел Ка Джо. През 40 СБЯ Соло се съгласява да стане ситски ученик на Лумия, след като поглежда в бъдещето и вижда, че ако не го направи, ще убие Люк Скайуокър и Галактиката ще бъде обгърната в хаос. В продължение на година той постепенно преминава към тъмната страна и се обръща срещу джедаите и семейството си. Поема контрол над Галактическия съюз, убива Мара Джейд Скайуокър, измъчва бившия си ученик Бен Скайуокър, извършва множество други жестокости и става ситски господар. В последствие Дарт Кайдъс е убит от своята сестра-близначка Джейна.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики