Fandom

Star Wars Holopedia

Дарт Бейн

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Darth Bane-TEA.jpg
Дарт Бейн
Биографическа информация
Родна планета

Апатрос

Роден(а)

1026 ПБЯ на Апатрос

Починал(а)

980 ПБЯ на Амбрия

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Мъжки

Ръст

2 м

Цвят на очите

Жълт

Епохи
Принадлежност
Учители
  • Куордис
  • Орилта
  • Шенаяг
  • Хезоран
  • Бортис
  • Кас'им
  • Гитани
Ученици
  • Дарт Зана
  • Дарт Когнъс
Аз съм тъмнят лорд, който ще възвърне славата на ситите. Наричат ме Бейн.
―Дарт Бейн[изт]

Дарт Бейн, роден под името Десъл е сит'ари и тъмен ситски лорд, създал Правилото за двамата.

Биография

Роден под името Десъл на планетата Апатрос, той е отгледан от баща си, миньор наречен Хърст. Хърст обвинява Десъл за смъртта на съпругата си, починала по време на раждането, като го обижда и го нарича Бейн (зло, напаст, гибел, в прен. см.: отрова). Момчето се научава да се защитава и с времето придобива склонност към жестокост.

Въведен в пътищата на тъмната страна на Силата от лорд Куодрис, Бейн така и не завършва своето формално обучение. Той вярва, че му е писано и има правото да управлява и не изпитва никакво страхопочитание към каквито и да било титли или йерархии. Бейн има мистичен, дори месиански възглед по отношение на Силата – възглед, който е в конфликт с тогавашните ориентирани към нейното по-практическо приложение настроения сред ситите. Бейн също така счита, че единствено той може да поведе ситите към тяхната истинска съдба (за което се оказва прав).

С такава настройка, Дарт Бейн често влиза в конфликт със своите колеги от Братството на мрака, особено със слабохарактерния (според него) Дарт Кан, когото презира и смята за жесток страхливец. В отговор, Дарт Кан реагира съвсем адекватно: отравя Бейн и го оставя да умре на бойното поле. Но Бейн се оказва по-могъщ в Силата, отколкото Кан мисли, и превъзмогва ефекта на отровата, докато намери противоотрова. Той се връща на Русан, за да проследи приготовленията за битката с джедаите, подигравайки се на колегите си, че са по-скоро „кални генерали”, отколкото ситски лордове.

Объркан от завръщането на Бейн, Дарт Кан се съгласява с внушението му да победят джедаите посредством мощта на тъмната страна. Ситските воини свързват умовете си в медитация и Дарт Бейн излива вълна на омраза и унищожение върху неподозиращите джедаи. Усетили задушаващия мрак в сърцето на Бейн, изплашените ситски лордове излизат от своето медитативно състояние с намерението да довършат джедаите с по-традиционни методи. Обезумял от проблясъка на истинската мощ на тъмната страна на Силата, Дарт Кан използва ситската техника „мисловна бомба”, унищожавайки всички джедаи и сити на Русан. Единствен Дарт Бейн оцелява в тази масова лудост.

Малко преди тези събития той се запознава с млада девойка на име Зана, доведена на Русан от джедаи и имаща връзка с телохранител. Когато приятелят ѝ бива убит по грешка, гневът подтикнал Зана на свой ред да убива, използвайки Силата. Дарт Бейн разбира, че е открил първия си ученик, и я взима под крилото си. Оцелели след битката с джедаите, той и Зана се натъкват на братовчед ѝ Даровит, който се опитва да спре Бейн. Посредством Силата, Зана причинява ръката на Даровит да експлодира и Бейн – ситски лорд, известен с това, че убивал деца пред родителите им, за да вкуси страха и ужаса им – я запитва защо му е позволила да живее. Зана отговаря, че причината е в това, че е още млада. Като последно изпитание Бейн казва на Зана, че трябва да напусне Русан. Те трябва да се срещнат на Олдерон и едва тогава тя ще бъде достойна да приеме ситската традиция.

Напускайки Русан, Бейн се отправя към Олдерон. Той се надява да научи тайните, скрити в гробницата на древния ситски лорд Фрийдън Над, но миналото му го преследва. Духът на бившия му учител, лорд Куодрис, го укорява че е изоставил Братството. Бейн настоява, че той всъщност работи за каузата на ситите, но духът на Куодрис причинявa авария в управлението на кораба му, принуждавайки го да се приземи в горите на обитаваната от зверове луна Дъксън.

Бейн оцелява при удара, но кораба му бива напълно разрушен. Сякаш самата джунгла се опитва да го спре, атакуван от зверове и чудовища, той крещи от безсилие. Неочаквано духът на лорд Кан изниква пред него, предлагайки му помощ. Въпреки че в живота двамата не се спогаждат, Бейн тръгва след призрачната форма на Кан и пред очите му се разкрива разрушената крипта от гробницата на Фрийдън Над. Той усеща излъчваната от нея тъмна страна на Силата и разбира, че ще намери там всичко, което търси. Кан го завежда до ситския холокрон, където Бейн е нападнат от ракообразни същества, наречени орбалиски. Те атакуват тялото му, причинявайки му огромна болка и, впивайки се, стават неразделна част от него. Орбалиските взимат и дават: те увеличават неимоверно силата на Бейн, но не могат да бъдат отстранени, без той да умре. Тези същества имат една особеност – обвързвайки се със своята жертва, умела в тъмната страна, те инжектират в нея отрова и се хранят от излъчваната от жертвата тъмна енергия. Отровата обаче има и силен лечителски и изменящ вида ефект, в случай, че жертвата оцелее. В допълнение, покритието на орбалиските е почти непробиваемо от светлинен меч. Те се размножават и покриват Бейн, включително и лицето му.

Прекарал дни в изучаване на холокрона на древния тъмен ситски лорд Фрийдън Над, Дарт Бейн напуска гробницата с ново откровение: не само че във времето трябва да съществуват заедно единствено двама ситски лордове, но армиите и помощниците на ситите също трябва да изчезнат. Бавно и в тайна ситите ще подкопаят устоите на Републиката до времената, когато ще може отново да се разкрият на джедаите.

Използвайки тъмната страна на Силата, Дарт Бейн обуздава и опитомява един летящ звяр. Той го възсяда и се насочва към края на атмосферата на луната, възнамерявайки да приближи Дъксън към Олдерон и да премине безпрепятствено в обитавания свят, където да открие своята ученичка.

В последствие Дарт Бейн създава система от правила с оглед осигуряване безпрепятственото съществуване на ситите, превръщайки се така в най-яркия архитект в ситската традиция. В съответствие с тази система или така нареченото Правило за двамата на Бейн, по всяко време в галактиката трябва да съществуват само двама ситски лордове – учител и ученик, което премахва стимула към взаимно изтребване. Когато в последствие учителят бива наследен от ученика си, новият тъмен ситски господар трябва на свой ред да си намери ученик.

Дарт Бейн въвежда коварството, хитростта, потайността, търпението и планирането като основни принципи на новия Ситски орден. В съгласие с решението на Дарт Кан, на учителя и ученика в ордена на Бейн се дава правото да носят титлата «тъмен ситски лорд», получавайки така равнопоставеност (макар и твърде хипотетична). Дарт Бейн въвежда своята ученичка в ситската традиция, давайки ѝ името Дарт Зана и така завъртайки колелото на новия Ситски орден. Бъдещите ситски лордове са обучавани на такива ценности като търпение, планиране и потайност. Всеки от тях получавал титлата „Дарт”, традиция, за която се вярва, че води своето начало от великия ситски лорд Дарт Реван.

Хилядолетие по-късно ситският лорд Палпатин доказва гения и състоятелността на наследството на Дарт Бейн, като срива със земята джедайската система и установява контрол над галактиката.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики