Fandom

Star Wars Holopedia

Грегар Тайфо

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

Gregar Typho.jpg
Грегар Тайфо
Биографическа информация
Родна планета

Набу

Починал(а)

19 ПБЯ на Корусант

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Мъжки

Ръст

1,85 м

Тегло

85 кг

Цвят на косата

Черен

Цвят на очите

Кафяв

Цвят на кожата

Тъмен

Епохи
Принадлежност
  • Кралско семейство на Набу
  • Кралска гвардия на Набу

Капитан Грегар Тайфо е началник на охраната на сенатор Падме Амидала по време на Сепаратистката криза и Войните на клонираните. Обикновен и тих човек от планетата Набу, Тайфо изпъква по време на битката за Набу през 32 ПБЯ, в която се сражава смело и губи лявото си око. Тайфо става личен телохранител и съветник по сигурността на Падме Амидала през 24 ПБЯ, когато тя се оттегля от трона и става сенатор. Той заема позицията на своя чичо и ментор, Панака. Не след дълго Тайфо се влюбва в Амидала, но той осъзнава, че предвид позициите им връзка между тях не може да има. Страхът на Тайфо от атентат срещу Амидала спасява живота ѝ през 22 ПБЯ – когато сенаторът отива на Корусант да гласува против закона за създаване на Републиканска армия, нейна двойница загива при взривяването на кораба ѝ. Тайфо продължава да служи на Амидала и по време на Войните на клонираните и я придружава на няколко дипломатически мисии.

През 19 ПБЯ Амидала отива на Мустафар с рицаря-джедай Анакин Скайуокър, но не се връща. Скърбящият Тайфо отива на погребението ѝ с чувство за вина задето я е оставил да отиде сама на Мустафар. Той решава да се върне на Корусант, за да намери убиеца ѝ и да отмъсти за смъртта ѝ, но заради задълженията си успява да го направи едва след няколко месеца. През това време той работи на Набу с бившия джедай Феръс Олин против Империята. Месеци след приемането на Декларацията за Новия ред Тайфо най-сетне успява да отиде на Корусант и там научава, че Амидала е била убита от тъмния ситски лорд Дарт Вейдър. Тайфо устройва капан на Вейдър и се опитва да го убие, но се проваля и в крайна сметка самият той загива от ръцете на сита.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики