Fandom

Star Wars Holopedia

Боба Фет

317страници
в Холопедия
Add New Page
Беседа0 Share

BobaFettMain2.jpg
Боба Фет
Биографическа информация
Родна планета

Камино

Роден(а)

31,5 ПБЯ на Камино

Физически данни
Раса

Човек (клонинг)

Пол

Мъжки

Ръст

1,83 м

Тегло

78,2 кг

Цвят на косата

Черен

Цвят на очите

Кафяв

Цвят на кожата

Светъл

Епохи
Принадлежност
Виждам защо те наричат най-добрия ловец на глави в галактиката.
Дарт Вейдър[изт]

Боба Фет е мандалориански воин и ловец на глави. Той е клонинг на Джанго Фет, създаден през 32 ПБЯ, едно от първите копия на Фет, създадени да се превърнат във Великата републиканска армия, и отгледан като син на Джанго. Джанго научава Боба на много неща, като го обучава да стане умел ловец на глави като баща си. През 22 ПБЯ Джанго е убит в битката на Джионозис, поставила началото на Войните на клонираните. Само малко момче, Боба е принуден да порасне и да пътува из галактиката. По-късно става ловец на глави и става наемник на същества като Джаба Хътянина и става известен въпреки крехката си възраст.

Формираната през 19 ПБЯ Галактическа империя е перфектната за Фет среда. В този период той се жени за Синтас Вел и му се ражда дъщеря на име Ейлин Вел. Фет става най-прочутият ловец на глави в галактиката на идните две десетилетия, като често работи за Империята. На няколко пъти работи с Дарт Вейдър и ситският лорд дори придобива уважение към ловеца на глави.

През 1 ПБЯ, година след като започва Галактическата гражданска война Фет е нает да отвлече бунтовническият капитан Джуно Еклипс и да я използва като примамка, за да примами клонинга на Гейлън Марек. Фет участва в битката на Камино и когато Дарт Вейдър е пленен и готов да бъде изпратен на Дантуин за разпит, мандалорианецът тръгва след кораба „Измамна сянка“.

Фет прави най-бележития си удар през 3 СБЯ, когато залавя бунтовническия герой Хан Соло и го отвежда при Джаба. Година по-късно по време на битката при ямата на Каркун се сражава срещу бунтовниците. Фет бива хвърлен от Соло в пастта на сарлака. Въпреки че никой не е успявал да избяга от сарлака, Фет се измъква, макар и не съвсем невредим. Благодарение на желязната си воля и мандалорианската си броня той успява да си проправи път и да излезе от стомаха на звяра, като го убива. След тези събития Фет продължава да действа като ловец на глави.

След като дава обещание на умиращия Фен Шиса, Фет става мандалор и предвожда мандалорианците по време на Южанвонгската война. Въпреки че първоначално работи като наемник за нашествениците, по-късно Фет помага на Новата република в борбата им с извънгалактическите чуждоземци. След южанвонгска бомбардировка на Мандалор от земята се отделя голямо количество мандалорианско желязо, което всъщност помага на мандалорианците. По-късно, по време на Втората галактическа гражданска война, Боба, все още предводител на мандалорианците, научава, че е в тежко здравословно състояние. Той открива внучката си Мирта Гев и двамата изпълняват множество мисии заедно, дори заедно с Хан Соло. Фет също така обучава дъщерята на Соло Джейна как да убие брат си, Дарт Кайдъс, и също така помага на Джедайската коалиция в няколко битки. В последствие наученото от Фет помага на Джейна да победи Кайдъс, но нановирус става пречка за Фет да се върне на Мандалор.

Връзки

Also on Fandom

Случайно уики